نتایج جستجو برای عبارت :

میراث دار تنبور

تنبور سازی است که دسته‌ای بلند و کاسه‌ای گلابی شکل دارد و معمولاً از چوب توت ساخته می‌شود. کاسه آن به دو صورت یک تکه (کاسه‌ای) که از قدیم مرسوم بوده و چند تکه‌ای (ترکه‌ای یا چمنی) است که به تقلید از کاسه سه تار در دهه‌های اخیر ساخته شده‌است. تنبور در آثار بعضی از معاصرین غیر ایرانی اینگونه عنوان شده است که: صدایی تیز و فلزی دارد و می توان خیلی ظریف نواخته شود این ساز بدنه ی کوچک گلابی شکل با یک گردن دراز دارد،اجزا آن بدون میخ به هم متصل شده د
 
 
آشنایی با آلات موسیقی-سازهای زهی
بربط
بربط، سازی ایرانی از دسته سازهای زهی است که در خاورمیانه رواج دارد. بربت از قدیمی ترین سازهای شرقی به حساب می آید.
تار
تار از دستة سازهای زهی و ایرانی است کهدر ایران و برخی مناطق خاورمیانه رایج است. معنی کلمة تار در فارسی به معنی رشته است.
 
تنبور
تنبور، سازی است با دسته ‌ای بلند و کاسه ‌ای گلابی  شکل و اکثرا از چوب درخت توت ساخته می ‌شود.
 
دیوان
دیواناز دسته سازهای مضرابی است که یک ساز کُردی است. از
درباره نوازنده تنبور که نوعی تار است از حضرت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند: دارنده طنبور روز قیامت محشور می‌شود درحالی‌که صورتش سیاه و در دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار فرشته قرار دارند که در دست هرکدام از آن‌ها عمودی آهنین است که بر سر و صورتش می‌زنند.
قال رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله): یُحشرُ صاحبُ الطَّنبور یوم القیامةِ و هو أسودُ الوجهِ و بِیَده طنبورٌ من نار و فوقَ رأسه سبعون اَلف ملکٍ، بی
 استاد طاهر یارویسی از موسیقی دانان برجسته ی مقامی و از بزرگان نوازندگی تنبور، درگذشت.
 استاد از یارسان های منطقه ی دالاهو بود؛ منطقه ای که تنبور برایشان از تقدس خاصی برخوردار است و تا حد زیادی توانسته اند مقام های کهن موسیقایی را به همان شکل گذشته، در خود نگه دارند. 
 از ده سالگی تنبور می نواخت و نزد استادان برجسته ی آن آموزش گرفت. سازهایش را خودش می ساخت. از جمله ی مهم ترین کارهایش، حفظ بیش از هفتاد مقام موسیقایی این دیار بود که قدمت چند صد
                         شعر و هنر در  قزوینه           
روستای قزوینه در 18کیلومتری غرب شهرستان کنگاور و15کیلو متری شمال شهرستان صحنه ودربین کوههای مرتفع  امروله  و بزاو   واقع شده است .
         اثار باستانی این روستا  به گواهی باستان شناسان ،به پیش از تاریخ میرسد. تا چند دهه پیشترجمعیت این روستاحدود 500نفر ودهستان اول شهر کنگاوربودلیکن به دلیل نبود امکانات و شغل و درامد کافی ،بیشتر ساکنان دهبه شهرهای اطراف و نیز تهران و کرج کوچیدندو اکنون جمعیت
 Shirazart.blog.ir 
۵- در کدام یک از دوره های زیر موسیقی پیشرفت بیشتری داشته است؟ 
    ۱- صفویه       ۲- ساسانیان          ۳- سامانیان        ۴- افشاریه
******** جواب : گزینه ی۲
۶- تصویر مقابل چه چیزی را نشان می دهد ؟
     ۱- یکی از خدایان موسیقی یونان قدیم ‌.
     ۲- یک نوازنده سیتار که از هند بدست آمده است. 
     ۳- یک نوازنده گیتار که از اسپانیا بدست آمده است. 
      ۴- تنبور نوازی که در شوش بدست آمده است .
******** جواب : گزینه ی ۴
مطربا! استا! صدایم با نوایت جور نیست،
مست و مخموریم، ورنه، جرم در تنبور نیست.
تازه سازی زخم دلها زخمه بر تاری زنی،
نغمة ناجور تو درد دل رنجور نیست.
جرعه ای از بادة لبهای او نوشیده ام،
شور و عصیانش چرا در آب هیچ انگور نیست؟
من چه سان تاوان دهم، در تن توانی کو مرا؟
هیچ دردی خود ز درد ناتوانی زور نیست.
عالمی آباد هست و قلب ما آباد نیست،
نام ما مشهور هست و گور ما معمور نیست.
حاجیا، شعر ترت دارد نسیم بوی گل،
پس، چرا شعر ترت در چشم او منظور نیست؟
آموزش تار ، سه تار و تنبور
استاد خوشبخت فرازمندیان ( روزهای یکشنبه ، دوشنبه و چهار شنبه )
 
 
فیلم همنوازی سه تار و تنبک ( جهت تماشای فایل کلیک کنید )عنوان: همنوازی سه تار و تنبک در مایه ابوعطاتوضیحات: استاد فرازمندیان 
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 65161458 و 65143601تماس حاصل فرمایید .
 
Telegram:KhaneheFarhang
Instagram: KhaneheFarhang
WhatsApp:KhaneheFarhang
 
 
آلبوم بی‌نام از محسن چاوشی ، با نام سابق قمارباز، نام دهمین آلبوم استودیویی محسن چاوشی است. این آلبوم که شامل ۱۱ قطعه است، با آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی محسن چاوشی و اشعاری برگرفته از مولانا، سعدی، وحشی بافقی و فصیح الزمان شیرازی، دوم دی ۹۸ منتشر شد.
دانلود رایگان آلبوم بی نام محسن چاوشی کیفیت 128 از آپلودبوی
دانلود رایگان آلبوم بی نام محسن چاوشی کیفیت 320 از آپلودبوی
عوامل تولید
خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده: محسن چاوشی
تهیه‌کنن
شادی وخنده وتفریح وخوشی ممنوع است
شورش وجنبش وخشم وخودکشی ممنوع است
عشق و دلبستگی و یارشدن ممنوع است
آگه و عاقل و بیدار شدن ممنوع است
زیریک سقف حضور زن ومردممنوع است
شکوه و شکایت وناله زدرد ممنوع است
گفتن ازآزادی وحق و حقوق ممنوع است
تهمت و نشراکاذیب و دروغ ممنوع است
حرفهای بد و بودار و درشت ممنوع است
شوخی فیزیکی و تی پا ومشت ممنوع است 
شعروموسیقی وآواز زنان ممنوع است 
ابی و ستار و گلپا و بنان ممنوع است 
رقص و هرحرکت موزون بدن ممنوع است
دیدن
ﺑﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﻡ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺴﺎﺭ ﺩﺪﻡ ﻪ ﺟﻮﺍﻧ ﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭﺍﺕ
ﻣﺬﻫﺒ ﺑﺴﺎﺭ ﺎﺒﻨﺪ ﺑﻮﺩ، ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻮﺵ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺁﻫﻨ ﻭ
ﻣﻮﺳﻘ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺎﻣﻞ ﻋﻮﺽ ﺷﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ
ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﺪﺍﺩ ﺑﻠﻪ ﺣﺮﺍﻡ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ
ﻣﺪهد.
*ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﺳﻘ:
ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺮﻢ ﺍﻦ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺑﺰﺭ ﺍﻟﻬ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﺳﻘ ﻧﺰ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ :
*ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﻣﺒﺎﺭﻪ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺁﻪ ۶ ﻨﻦ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ‏« ﻭ ﺑﻌﻀ
ﻣﺮ
آموزش موسیقی سرنا در کرج
در آموزشگاه موسیقی سرنا زمینه های ذیل به صورت تخصصی آموزش داده می شود
(برنامه کلاس های موسیقی):
- پیانو
- دف
- گیتار
- ویولن
- تار و سه تار
- نی نوازی
- بربط (عود)
- تنبور
- ساز دهنی
- تنبک
- آواز پاپ و صداسازی
- سنتور
- سلفژ
- آواز کلاسیک صداسازی و فن بیان
- کلاس تئوری موسیقی هارمونی وفنون آهنگسازی
- سازهای کوبه ای ( پرکاشن ) کاخن ( دف)
- کمانچه -دروس تئوری و شناخت موسیقی کلاس های گروه نوازی کلاسیک
همچنین در این آموزشگاه به صورت ت
آموزش موسیقی سرنا در کرج
در آموزشگاه موسیقی سرنا زمینه های ذیل به صورت تخصصی آموزش داده می شود
(برنامه کلاس های موسیقی):
- پیانو
- دف
- گیتار
- ویولن
- تار و سه تار
- نی نوازی
- بربط (عود)
- تنبور
- ساز دهنی
- تنبک
- آواز پاپ و صداسازی
- سنتور
- سلفژ
- آواز کلاسیک صداسازی و فن بیان
- کلاس تئوری موسیقی هارمونی وفنون آهنگسازی
- سازهای کوبه ای ( پرکاشن ) کاخن ( دف)
- کمانچه -دروس تئوری و شناخت موسیقی کلاس های گروه نوازی کلاسیک
همچنین در این آموزشگاه به صورت ت
#محسن_چاوشی در هر آلبوم تجربه‌ای نو برای خود و مخاطبانش می‌آفریند. هر آلبوم یک #قمار تازه برای اوست، هر چند برخلاف #قمارباز شعر مولانا معمولا او در این قمار نمی‌بازد. او حاضر به تکرار خودش نیست و این اگر چه بعضی مواقع خود من را هم می‌آزارد اما این باعث شده که در بلند مدت شاهد رشد در آثار محسن چاوشی باشیم.اگر نقطه قوت آلبوم #ابراهیم، آهنگسازی و تنظیمش بود (و البته صدای محسن چاوشی که از نظر من نقطه قوت همه‌ی آثار اوست) و این‌ها ضعف برخی از اشعا
پاورپوینت درباره سه تار فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptxتعداد صفحات: 13حجم فایل: 150قیمت: 6500 تومانبخشی از متن:تعداد اسلاید : 13 فرمت : pptxمقدمه :سه تار از سازهای ملی ایران است و از آنجایی که مربوط به هیچ قوم و یا منسوب به ناحیه ای خاص نمی باشد، سازی شهری به حساب می آید و در دسته بندی سازها نیز به واسطه داشتن سیم (زه) و نواختن با مضراب ، در دسته ی سازهای زهی مضرابی قرار می گیرد.سه تار با ویژگیهای خاص خود همواره در طول تاریخ مورد توجه هنر دوستا
ایتأ کۊجی دانه داستان
 
می دیل خأیه وختی پیلهʹ بؤستم, میراث فرهنگی رئیس ببم.
نأ اینکی می دیل گۊل چیره دیلˇ أمرأ تۊشکه بۊخۊرده-یه, خۊدا شاهده نأ.
أنˇ وأستی کی أ ایداره خؤرۊم جیگایه.
کارˇ خاصی کی نۊکۊنیدی اۊ دۊرۊن,
بۊنگائی-یانˇ مانستن صؤب تا غۊرۊب اۊطاقˇ دۊرۊن نیشتئده دئه.
أمأ هر جگا شیدی تا خۊشانʹ معرفی کۊنید, همه أشانه بپا ایسیدی.
بۊخۊصۊص بۊنگائی-یان ؤ بساز بۊفرۊشان.
بۊنگا بۊگؤدم, دیرۊ من ؤ می پئر بۊشؤبیم بۊنگا خانه دۊمبالʹ.
أمی مهلت دئه کر
توضیح: این شعر را در ایام بحبوحه حملات
تروریستی داعش به اروپا (در سال 1394) سرودم. قالب شعری اش را نمی دانم، اما
امیدوارم قالبِ دل خوانندگانش باشد.

سوره زنبور


برخیز! که این بار دِگر صحنه عجیب است

باز همهمه‌ی دشمن و هنگام فریب است

مظلوم ولی باشد و حقا که غریب است!

در بُهتِ جهانی که رجوعش به صلیب است...


«اسلام شده آلت
دست سگ مزدور

سَلمان! تو به پا خیز و کُنَش دور»


از بطن یهود، کودک نارَس زده بیرون...

سیراب نمود طفل حرامش، به کفی خون...

بالغ شده ا
کلیه صداها و آهنگ هایی که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام و غیر آن حلال است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود. و یادگیری قسم حرام موسیقی به هر غرض و نیتی باشد حرام است ولی قسم دیگر آن اشکالی ندارد.
اظهارات یکی از مسوولان کشور درباره‌ی موسیقی، واکنش آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی را درپی داشت و این مرجع تقلید از این گونه اظهار نظرهای به تعبیر وی غیرمسوولانه، به شدت انتقاد کرد.به گزارش ایسنا، در این راستا نظرات فقهی برخی از مراجع عظام ت
همه‌ی دنیا را می‌توان در یک جعبه‌ی ذوزنقه‌‌ای چوبی به قاعده‌ی نود و ارتفاع حدود سی سانت جای‌ داد، دنیای جادویی یک ساز. من و همه‌ی فکرها و آرزوهایم براحتی می‌توانیم از سوراخ گرد دیوار جلویی واردش شویم. کافی است جستی بزنم، دستم را قلاب کنم به لبه‌ی سوراخ، بعد آن دست دیگرم، فرز خودم را بالا بکشم و بالاخره مخفیانه و مدل شخصیت‌های کارتن‌های ژاپنی از آن طرف دیوار فرود بیایم روی زمین. بعد با خیال راحت آنجا برای خودم زندگی میکنم و قدم میزنم و
موسیقی کردی
 شاخه ای از موسیقی شرقی و از قدیمی‌ترین موسیقی‌های دنیا است که مادر موسیقی به حساب می آید که در جهان دارای سبکی ویژه است که در بین اقوام و مردمان کرد زبان رایج است. این موسیقی به دلیل گسترش و پراکندگی اکراد در جهان و تعدد و تنوع مناطق کردنشین از جمله در غرب اسیا و منطقه خاورمیانه بسیار غنی و زیبا است. موسیقی کردی شامل اواها ترانه‌ها آهنگ‌ها و نغمه‌هایی است که به زبان کردی بیان می‌شود و بیانگر ارزش‌ها باورها و حوادث روزگار هست
آموزشگاه موسیقی صدای مهرورزان

مشاهده اطلاعات تماس آموزشگاه
آموزشگاه موسیقی صدای مهرورزان
آموزشگاه موسیقی صدای مهرورزان یکی از بهترین آموزشگاه های موسیقی در مرکز شهر و در محله یوسف آباد میباشد با دسترسی آسان به مترو ایستگاه جهاد مشغول به آموزش موسیقی و ساز و برگزار کننده دوره های موسیقی کودک، سازهای ایرانی و غربی، آواز و صداسازی، سلفژ و تئوری موسیقی و دوره های آهنگسازی و نرم افزارهای موسیقی در کلیه مقاطع سنی کودک، خردسال و بزرگسال می با
فریدون آسرایی مدتها پیش به کانادا مهاجرت کرد و مدت ۱۴ سال در اونجا زندگی کرد و اتفاقاً در همون زمان هم چند آهنگ خود که آغازگر دوران خوانندگیش بود، شاید ترانه ای به نام “گل اندام” رو از فریدون به یاد داشته باشی که در خارج از کشور خونده بود.جواد یاساری در دهه ۱۹۷۰ خواننده محبوب و مشهور بوده است و پنج آلبوم را قبل از انقلاب منتشر کرده است.ارسی (فارسی) زبان مورد استفاده در دادگاه‌ها بهمراه زبان پهلوی، زبان رسمی دوران امپراطوری ساسانی (۶۴۲-۲۲۴ م
   شهرک متروکه یابریشم  دوشیزهءرشت بقلم شهروز براری
 
 
شکست عشقی ، جوجه کلاغه صد ساله ی شهر. 
نثر آهنگین ، فی البداعه . طنز شاد شایدم بلکه طنز تلخ . 
شهروز براری صیقلانی. باز نشر توسط پریسا مجد روشن
 
 
 
•. توی هفت تا کهکشون 
زیر سقف آسمون 
•. ایزد منان ، پاک سرشت 
گفته بودش یا که نوشت
•. آروم باشید ، برید بهشت
ولی شیطان بد سرشت
•. زیر لبی گفتش ذرشک
یکی بود توی بهشت
     •. تنهایی غمش گرفت 
غصه و ماتمش گرفت
•. رفتش سمت صدای چشمه ی آب
رسید به جرعه
وبلاگ موسیقی و ساز




تنبک تنها ساز کوبه ای محسوب می شود که از ۱۰ انگشت برای اجرای آن استفاده می شود 
 
تنبک (تمبک، دمبک، دندونک و ضَرب) یکی از
سازهای کوبه‌ای ایرانی است. این ساز پوستی، از نظر سازشناسی جزء طبل‌های
جام‌شکل محسوب می‌شود که از این خانواده می‌توان به سازهای مشابه مانند
داربوکا در کشورهای عربی و ترکیه و همچنین زیربغلی در افغانستان اشاره کرد.
 
دربارهٔ وجه تسمیه این ساز، هنوز یک رای
نهایی حاصل نشده‌است. بهمن رجبی معتقداست که
دیشب به یکی از آن حالت‌های بحرانی وجودی دچار شدم. چشم‌هایم را از سرم کندم و بردم بالا و از دید یک پرنده زندگی‌ام را نگاه کردم. شخصی از جایش بلند می‌شود، نماز می‌خواند، کتاب می‌خواند، می‌نویسد، می‌خوابد، بازی می‌کند، کار می‌کند، می‌خورد، خرید می‌کند، می‌خوابد و دوباره فردا از نو این کارها را تکرار می‌کند.
فکر کردم زندگی چه قدر پوچ است. زندگی مشتکل از مجموعۀ کارهای تکراری و روتین روزانه است. از صبح که آگاهی خودمان را بعد از خواب به دست
دیشب به یکی از آن حالت‌های بحرانی وجودی دچار شدم. چشم‌هایم را از سرم کندم و بردم بالا و از دید یک پرنده زندگی‌ام را نگاه کردم. شخصی از جایش بلند می‌شود، نماز می‌خواند، کتاب می‌خواند، می‌نویسد، می‌خوابد، بازی می‌کند، کار می‌کند، می‌خورد، خرید می‌کند، می‌خوابد و دوباره فردا از نو این کارها را تکرار می‌کند.
فکر کردم زندگی چه قدر پوچ است. زندگی مشتکل از مجموعۀ کارهای تکراری و روتین روزانه است. از صبح که آگاهی خودمان را بعد از خواب به دست
دیشب به یکی از آن حالت‌های بحرانی وجودی دچار شدم. چشم‌هایم را از سرم کندم و بردم بالا و از دید یک پرنده زندگی‌ام را نگاه کردم. شخصی از جایش بلند می‌شود، نماز می‌خواند، کتاب می‌خواند، می‌نویسد، می‌خوابد، بازی می‌کند، کار می‌کند، می‌خورد، خرید می‌کند، می‌خوابد و دوباره فردا از نو این کارها را تکرار می‌کند.
فکر کردم زندگی چه قدر پوچ است. زندگی مشتکل از مجموعۀ کارهای تکراری و روتین روزانه است. از صبح که آگاهی خودمان را بعد از خواب به دست
دیشب به یکی از آن حالت‌های بحرانی وجودی دچار شدم. چشم‌هایم را از سرم کندم و بردم بالا و از دید یک پرنده زندگی‌ام را نگاه کردم. شخصی از جایش بلند می‌شود، نماز می‌خواند، کتاب می‌خواند، می‌نویسد، می‌خوابد، بازی می‌کند، کار می‌کند، می‌خورد، خرید می‌کند، می‌خوابد و دوباره فردا از نو این کارها را تکرار می‌کند.
فکر کردم زندگی چه قدر پوچ است. زندگی مشتکل از مجموعۀ کارهای تکراری و روتین روزانه است. از صبح که آگاهی خودمان را بعد از خواب به دست
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ۱
ما [قرآن را] در شب قدر نازل کردیم (۱)
وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ۲
و از شب قدر چه آگاهت کرد (۲)
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ۳
شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است (۳)
تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ۴
در آن [شب] فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان براى هر کا
انشا درباره درخت | 5 انشا در مورد درختانشا درباره درخت | درخت نمادی است، نماد پریدن زمین به سمت آسمان و توامان نماد «نرسیدن». وقتی که با شاخه هاش دلنتگی اش را فریاد میزند و افسوس که گریزی نیست. باید تا ابد چنین فریاد کند. در ادامه 5 انشا زیبا در مورد درخت این عضو زیبای طبیعت آورده شده است که با هم می خوانیم.
انشا درباره درخت شماره یک
هر درخت، بر مبنای سرنوشت و طرح مقدرش، همان گونه که در دانه اش مستتر است، براساس همان برنامه، رشد می کند و به یکتایی

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها